TUSAŞ Helikopter Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Demiroğlu, Defence Turk ile yaptığı röportajda TS1400’ün askeri kullanım olarak hem mevcut T129 ATAK taarruz helikopterlerine entegrasyonun hem de özgün tasarım T629 taarruz helikopterinin geliştirilmesi seçeneklerinin değerlendirildiğini cevabını verdi:
“Bu bir ihtimal, bu daha önce üzerinde çalıştığımız hala da düşündüğümüz bir ihtimal. Bir ihtimal de biz tamamen GÖKBEY’in dinamik sistemleri dediğimiz rotor, transmisyon ve motorlarını alıp kendi ATAK helikopterimizin gövdesine -zaten birçoğunu biz yapıyoruz- entegre edip tamamen kendimize özgün bir ATAK helikopteri tasarlama üzerine çalışmalarımız devam ediyor.
Hangisi daha makul, mantıklı daha uzun soluklu olacağı konusunda çalışmalarımız bitmek üzere. Bunu da üst yönetimimizle tartışıp yakında belki tamamen kendi ATAK 1.5’mızla, tamamen yerli diyebileceğimiz bir (taarruz) helikopterimizle de karşınıza çıkabiliriz. Zaten T629’u yapıyorsak biz bilin ki TS1400 ile beraber yapıyoruz. TS1400’ü yapmazsak T629’un çok fazla albenisi olmaz.”
Yerli motorlu GÖKBEY helikopteri için ilk teslimatlar 2026’da başlıyor
Defence Turk ile yaptığı röportajda Mehmet Demiroğlu yerli motorlu GÖKBEY’in teslimat tarihi içins 2026 yılını işaret etti:
“Daha önce yapılmamış olduğu için birçok şey biraz yavaş gidiyor, motorda da durum böyle. Ben ümit ediyorum ki 2025’in sonunda biz bu motorları ya bitirmiş ya bitirmek üzere oluruz. 2026’nın içerisinde bizim tahminimiz sertifikasyonu almış, yerli motorlarımızla GÖKBEY’lerimizin teslimatına başlamak. Bunu TEI’deki arkadaşlar belki kısaltabilir, göreceğiz onu.”
İlgili Olarak
Yerli motorlu GÖKBEY helikopteri için ilk teslimatlar 2026’da başlıyor

Havacılık ve Uzay Mühendisliği öğrencisi, askeri araçlar ve silah sistemleri odaklı savunma sanayi araştırmacısı.